Case study comarch erp 5.0.
Zarządzanie wnioskami urlopowymi oraz monitorowanie czasu pracy odbywało się ręcznie, co zajmowało dużo czasu i było podatne na błędy.
Dane pracowników były rozproszone w różnych systemach lub przechowywane w formie papierowej. To znacząco utrudniało szybkie ich odnalezienie, zarządzanie nimi oraz śledzenie historii zatrudnienia, kwalifikacji i ocen pracowniczych.
Ręczne wprowadzanie danych powodowało wzrost ryzyka błędów, a także utrudniało monitorowanie zgodności z przepisami prawnymi dotyczącymi m.in. czasu pracy i umów.
Firma miała trudności z planowaniem i zarządzaniem nieobecnościami, co prowadziło do nakładających się urlopów pracowników, co z kolei zakłócało pracę zespołów.
Przepływ informacji pomiędzy działem HR a pracownikami był ograniczony, co komplikowało informowanie pracowników o ważnych decyzjach, politykach firmy czy zmianach w procedurach.
Brakowało narzędzi do efektywnego planowania i monitorowania szkoleń oraz rozwoju kadry, co utrudniało rozwój kompetencji pracowników.
Firma nie posiadała narzędzi do systematycznej oceny pracowników, co utrudniało monitorowanie ich wyników oraz rozwoju
Procesy związane z wnioskami urlopowymi, ewidencją czasu pracy i zgłaszaniem nieobecności zostały zautomatyzowane, co znacząco skróciło czas ich realizacji i zmniejszyło ryzyko błędów.
Dokumenty związane z delegacjami krajowymi i zagranicznymi są obsługiwane automatycznie, w tym obliczanie diet, dodawanie kosztów oraz generowanie płatności.
Wdrożenie systemu Comarch HRM w TPI Sp. z o.o. znacząco ułatwiło codzienną pracę. Automatyzacja procesów, takich jak wnioski urlopowe i ewidencja czasu pracy, zaoszczędziła czas i zredukowała błędy. Centralizacja danych usprawniła dostęp do informacji o pracownikach, a narzędzia do zarządzania szkoleniami i ocenami pomogły w lepszym planowaniu rozwoju zawodowego. Poprawiła się także komunikacja wewnętrzna, co zwiększyło efektywność pracy i organizację zespołów. Cyfryzacja HR to zdecydowanie duży krok naprzód.
Aneta Górska-Kliszczyk - Specjalistka ds. kadrowych w TPI Sp. z o.o.
Cyfryzacja pozwoliła zredukować czas poświęcany na administracyjne procesy HR nawet o 40%, dzięki automatyzacji rutynowych zadań, takich jak obsługa wniosków urlopowych czy monitorowanie czasu pracy.
Wdrożenie rozwiązań Comarch HRM pozwoliło zmniejszyć liczbę błędów w rozliczeniach czasu pracy aż o 90%, dzięki automatycznemu monitorowaniu zgodności z przepisami prawa pracy.
Planowanie i monitorowanie dyspozycyjności pracowników stało się bardziej efektywne, co zwiększyło efektywność alokowania zasobów ludzkich o 30-50%.
Cyfryzacja zmniejszyła zapotrzebowanie na pracę administracyjną, co obniżyło koszty administracyjne nawet o 20-30%. Mniejsze ryzyko błędów przyczyniło się również do redukcji kosztów wynikających z pomyłek w rozliczeniach.
Poprawa zgodności z przepisami: System automatycznie sprawdza zgodność z przepisami prawa pracy, co pozwoliło firmie na zwiększenie zgodności do 100%.
Cyfryzacja umożliwiła efektywniejsze planowanie szkoleń oraz ocenę pracowników, co wspiera rozwój kompetencji i poprawia zarządzanie talentami w firmie.
TPI Sp. z o.o. to wiodąca firma w branży pomiarowej, działająca na rynku od ponad 33 lat. Specjalizuje się w dostarczaniu nowoczesnych technologii pomiarowych dla różnych sektorów, w tym geodezji, budownictwa, przemysłu oraz rolnictwa precyzyjnego.
Firma oferuje rozwiązania oparte na technologiach optycznych, laserowych, opto-elektronicznych oraz satelitarnych, a także oprogramowanie i akcesoria pomiarowe. TPI jest jednym z największych dostawców tego typu rozwiązań w Polsce, z sześcioma biurami regionalnymi i pięcioma zagranicznymi.
Comarch Partner 2023 – najlepsze wdrożenia Comarch ERP 4.0 w 2023
Comarch Partner 2021 – najlepsze wdrożenia Comarch ERP XL w 2021
Comarch Partner 2020 – zaawansowane wdrożenie Comarch DMS z modyfikacjami pod Klienta
Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej.
Kontakt w sprawie wdrożenia systemu Comarch ERP Optima, DMS, KSeF