logo BMP Consulting

Jak wygląda współpracy z Biurem Rachunkowym i jego Klientem w Comarch ERP?

W codziennej pracy biura rachunkowego ważne jest sprawne, bezbłędne i często szybkie działanie. Rosnąca liczba przepisów, a także goniące terminy podatkowe sprawiają, że księgowi coraz częściej poszukują nowych rozwiązań pozwalających zredukować czas niezbędny na stale powtarzające się czynności.

Comarch ERP Optima w Biurze Rachunkowym

W codziennej pracy biura rachunkowego ważne jest sprawne, bezbłędne i często szybkie działanie. Rosnąca liczba przepisów, a także goniące terminy podatkowe sprawiają, że księgowi coraz częściej poszukują nowych rozwiązań pozwalających zredukować czas niezbędny na stale powtarzające się czynności.

Rozwiązaniem takim może być elektroniczna wymiana dokumentów. System Internetowej Wymiany Dokumentów (IWD) to rozwiązanie, za pomocą którego każda firma pracująca na oprogramowaniu Comarch może elektronicznie przesyłać i odbierać dokumenty ze swojego Biura Rachunkowego.

Do elektronicznej wymiany dokumentów Biuro Rachunkowe będzie zawsze potrzebowało systemu Comarch ERP Optima, gdyż to tam ostatecznie będą automatycznie trafiać informacje i dokumenty przekazywane przez Klientów.

Kluczowy natomiast jest odpowiedni dobór systemu dla Klientów biura, których działalność biznesowa bywa bardzo zróżnicowana i wymaga odmiennych potrzeb, co wynika ze specyfikacji danej działalności, wielkości firmy i poziomu zatrudnienia.

Rejestracja przez Biuro Rachunkowe na portalu iksiegowosc24.pl

Do uruchomienia elektronicznej wymiany danych i dokumentów między Biurem Rachunkowym a jego Klientami, konieczne jest posiadanie przez Biuro Rachunkowe konta w serwisie iKsięgowość24 (nie ma tutaj znaczenia rodzaj wybranego pakietu).

Oprócz możliwości wymiany danych i dokumentów, każde biuro zarejestrowane w serwisie zyskuje swoją spersonalizowaną wizytówkę oraz pojawia się w wyszukiwarce biur rachunkowych, dzięki czemu może pozyskiwać za darmo kolejnych Klientów.

Dobór odpowiedniego oprogramowania dla Klientów

Comarch Moje Biuro Rachunkowe

Comarch Moje BR to bezpłatna aplikacja do fakturowania i komunikacji z Biurem Rachunkowym. Program dostępny jest zarówno z poziomu przeglądarki internetowej jak i poprzez aplikacje instalowane na smartfonach z systemami Android i iOS. Dzięki przejrzystemu pulpitowi aplikacji wystarczy jeden rzut oka, aby użytkownik wiedział wszystko o aktualnych płatnościach swojej firmy. Dokumenty kosztowe dodaje się do programu, robiąc zdjęcia faktur lub poprzez dodanie plików. Darmowa aplikacja do wystawiania faktur przeznaczona jest dla najmniejszych firm i dla samozatrudnionych, potrzebujących mobilnego narzędzia do fakturowania i wprowadzania dokumentów kosztowych. Program pozwala na:

  • natychmiastowe wystawianie faktur sprzedaży,
  • dodawanie dokumentów kosztowych ze zdjęć i plików za pomocą usługi Comarch OCR,
  • podgląd aktualnego stanu zobowiązań poprzez
  • wymianę danych z Biurem Rachunkowym,
  • szybki dostęp do Biura Rachunkowego dzięki wbudowanemu komunikatorowi.

Wyróżniki i specyfikacja:

  • bezpłatna aplikacja mobilna
  • dwukierunkowa wymiana danych z Biurem Rachunkowym
  • model licencjonowania: SaaS
  • interfejs: polski
  • dostępność: dostępny w Polsce

Podsumowując:

Dla kogo: Bezpłatny program do fakturowania i komunikacji z Biurem Rachunkowym. Posiadający nowoczesny interfejs, umożliwiający natychmiastowy wgląd w zobowiązania podatkowe oraz wygodny komunikator do wymiany informacji i dokumentów między Biurem Rachunkowym oraz jego Klientami. Idealny dla freelancerów, samozatrudnionych, a także dla najmniejszych działalności gospodarczych.

Ograniczenia: Brak modułu magazynowego i modułów księgowych. Posiada miesięczny limit wystawianych dokumentów.

Darmowa aplikacja

Limit faktur 10 faktur sprzedażowych i 20 faktur zakupowych

Dostępna na telefon i w przeglądarce WWW

Comarch ERP XT

Comarch ERP XT to system do prowadzenia firmy dedykowany najmniejszym przedsiębiorcom oraz małym firmom. Podstawowe moduły umożliwiają nie tylko fakturowanie, ale również prowadzenie magazynu, a także obsługę księgową firmy zarówno samodzielną jak i we współpracy z Biurem Rachunkowym. Przedsiębiorcy korzystający z programu Comarch ERP XT mają do wyboru prowadzenie księgowości w uproszczonej formie w postaci Ewidencji Ryczałtowej oraz Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów, jak i też pełnej Księgowości Kontowej. Oprócz podstawowych funkcjonalności związanych z raportami kasowymi i bankowymi, system umożliwia również swobodną wymianę danych z bankiem (eksport i import przelewów) za pomocą usługi webservice. Interfejs programu został zaprojektowany z myślą o prostocie korzystania i w oparciu o ergonomiczny panel umożliwiający swobodną pracę nawet na ekranie telefonu. Ponieważ Comarch ERP XT jest systemem modułowym, użytkownik aplikacji ma swobodny wybór w zakresie korzystania i zakupu najbardziej potrzebnych funkcjonalności. Wśród dostępnych modułów znajdują się:

  • Faktury – podstawowy moduł, w którym wystawienie dowolnego rodzaju faktury zajmie mniej niż 10 sekund! Każdy nowy kontrahent uzupełniany jest automatycznie już po podaniu numer NIP (dzięki integracji z bazą GUS), a za pomocą jednego kliknięcia można wysłać gotową fakturę do klienta, bądź Biura Rachunkowego.
  • Magazyn – stworzony z myślą o przedsiębiorcach, umożliwiający automatyczne przeprowadzenie inwentaryzacji oraz spisu z natury, a także pozwalający włączyć kontrolę stanów magazynowych dla produktów.
  • Księga Podatkowa i Ryczałt – służący do prowadzenia uproszczonej ewidencji księgowej dla większości małych działalności gospodarczych. Moduł pozwalający na automatyzację wielu powtarzalnych czynności oraz dający użytkownikowi gwarancję ciągłej zgodności z przepisami.
  • Księga Handlowa – przeznaczona dla podmiotów rozliczających się na zasadach tzw. Pełnej księgowości. W odróżnieniu od wielu innych dostępnych na rynku programów, zostały wdrożone wszelkie możliwe ułatwienia w zakresie swobodnej pracy na księgach handlowych. Użytkownik ma również możliwość wyboru samodzielnej księgowości jak i współpracy z dowolnym biurem rachunkowym.
  • Raporty BI – pozwalające na szybki wgląd do szczegółowych raportów dotyczących swojej firmy. Dzięki dużej elastyczności narzędzia, to użytkownik decyduje o tym, co chce analizować, w jakim zakresie czasowym oraz jak bardzo dokładnie przedstawione mają być jego dane.

W Comarch ERP XT istnieje również możliwość wykorzystania dodatkowych modułów i integracji z innymi rozwiązaniami Comarch:

  • moduł POS – pełna obsługa sprzedaży detalicznej w sklepie stacjonarnym; moduł obsługiwany przez tablet z bezprzewodowym połączeniem z drukarkami fiskalnymi oraz terminalami płatniczymi,
  • Comarch e-Sklep i Comarch e-Sale – pełna obsługa sprzedaży poprzez kanał e-commerce,
  • Comarch Shipping – pozwala na współpracę z wybranymi firmami kurierskimi w zakresie obsługi przesyłek; aplikacja pozwala na szybkie przygotowanie listów przewozowych, nadanie przesyłek oraz sprawdzenie ich statusu,
  • Comarch OCR – możliwość wczytywania dokumentów kosztowych poprzez wskazanie skanów tych dokumentów lub wykonanie zdjęcia tych dokumentów; każdy Użytkownik Comarch ERP XT może bezpłatnie odczytać miesięcznie 20 dokumentów,
  • Comarch Apfino – uwalnia gotówkę zamrożoną w fakturach dzięki usługom faktoringu i windykacji, a także pozwala na opłacanie faktur jednym kliknięciem dzięki funkcji Pay by Link,
  • wszystko.pl – możliwość wystawiania produktów oraz importu zamówień do systemu ERP w najnowszej, darmowej platformie sprzedażowej w Polsce.

Wyróżniki i specyfikacja:

  • program w pełni chmurowy, dostępny 24h/dobę z dowolnego komputera przez przeglądarkę internetową oraz przez natywne aplikacje mobilne na telefon (iOS i Android)
  • zawsze aktualny z przepisami
  • nowoczesny i ergonomiczny interfejs użytkownika
  • modułowy system pozwalający na korzystanie tylko z wybranych funkcji
  • przeznaczony zarówno dla początkujących jak i zaawansowanych użytkowników
  • umożliwiający nie tylko błyskawiczne fakturowanie, ale również prowadzenie księgowości samodzielnie lub we współpracy z księgowym
  • kilkadziesiąt tysięcy zarejestrowanych Klientów
  • model licencjonowania: SaaS
  • interfejs: polski, angielski, francuski, niemiecki
  • dostępność: dostępny w Polsce, we Francji i w Niemczech

Błyskawiczne fakturowanie (poniżej 10 s)

Współpraca z księgowym (ewidencja ryczałtowa, PKPiR/KH)

Zintegrowane aplikacje (OCR, KSeF, e-Sklep, e-Sale, POS, PPK, Shipping, BI Point, Apfino)

Podsumowując:

Dla kogo: Intuicyjny program do zarządzania firmą, umożliwiający sprzedaż stacjonarną (moduł POS), a także handel w Internecie (usługa e-Sklep, wszystko.pl). Technologia oparta o sztuczną inteligencję pozwala na wprowadzanie do systemu dokumentów za pomocą zdjęć, a raportowanie umożliwia analizę wyników firmy. Pozwala na płynne zarządzanie finansami dzięki usługom faktoringu, windykacji oraz linków do płatności. Umożliwia szybkie i nielimitowane wystawianie dokumentów. Dostępny z każdego miejsca dzięki mobilnym aplikacjom oraz przeglądarce WWW. Dla jednoosobowych działalności gospodarczych oraz małych firm.

Ograniczenia: Nie posiada modułu kadrowo-płacowego.

Comarch ERP Optima

Comarch ERP Optima to rozwiązanie dedykowane małymi średnim firmom handlowym i usługowym. Ponadto dzięki wbudowanym rozwiązaniom branżowym program przeznaczony jest również dla Biur Rachunkowych i doradców podatkowych oraz firm prowadzących sprzedaż przez Internet. Program z sukcesem wykorzystywany jest również przez jednostki budżetowe oraz placówki służby zdrowia. Wzorcowy klient to firma zatrudniająca kilku pracowników (1–5 stanowisk komputerowych).

Z programem Comarch ERP Optima zaoszczędzisz swój czas i pieniądze, zyskasz nowych klientów, będziesz miał dostęp do szczegółowych analiz dotyczących Twojej firmy. Comarch ERP Optima to program składający się z modułów, dzięki czemu bardzo łatwo można go rozbudować. Pełna integracja modułów i jedna baza danych sprawiają, że dane wprowadzane są do systemu tylko raz! Najważniejsze obszary funkcyjne systemu Comarch ERP Optima można podzielić na trzy obszary:

Handel i usługi

  • Faktury – gwarantuje łatwe wystawianie dokumentów handlowych takich jak faktury, paragony, korekty itp. Dodatkowymi atutami są: fiskalizacja sprzedaży dla osób fizycznych, obsługa transakcji w złotówkach i w walutach obcych, prowadzenie rejestru usług i kontrahentów, cennik z dowolną liczbą cen.
  • Handel – stworzony do pomocy w fakturowaniu oraz obsłudze magazynu. Automatyzacja tworzenia dokumentów handlowo-magazynowych usprawnia prace firmy. Rozszerzona wersja Handel Plus daje m.in. możliwość szczegółowego opisywania dostaw za pomocą cech. Dzięki współpracy z aplikacją Comarch Mobile, która przeznaczona jest dla urządzeń przenośnych, sprzedaż prowadzona poza firmą jest znacznie efektywniejsza.
  • Detal – specjalnie zaprojektowana aplikacja obsługująca szybką sprzedaż detaliczną. Jest ściśle powiązana z Comarch ERP Optima i ma na celu maksymalne uproszczenie pracy sprzedawców. Łatwa obsługa, współpraca z ekranami dotykowymi oraz niezwykle czytelny interfejs czynią z Comarch ERP Optima Detal doskonałe narzędzie do pracy w każdym sklepie.
  • Serwis – dedykowany firmom zajmującym się działalnością serwisową. Umożliwia on m.in.: obsługę zleceń firm serwisowych, harmonogramowanie zadań, automatyczne fakturowanie zleceń oraz rejestrowanie urządzeń serwisowanych.

Księgowość i obsługa kadr

  • Księga podatkowa – obejmuje łatwą obsługę księgową firmy oraz rozliczenia z Urzędem Skarbowym na podstawie Ewidencji ryczałtowej lub Księgi Przychodów i Rozchodów. Moduł jest zawsze zgodny z aktualnymi przepisami.
  • Księga handlowa – moduł pozwalający na obsługę pełnej księgowości zgodnie z Ustawą o Rachunkowości. Jego podstawowym atutem jest usprawnienie pracy dzięki automatyzacji procesu księgowania, ewidencjonowania VAT-u oraz możliwości wydruków i przesyłania elektronicznych deklaracji.
  • Płace i kadry – umożliwia firmie prowadzenie pełnej obsługi kadrowo-płacowej. Moduł ten zapewnia pracę zawsze zgodną z aktualnymi przepisami oraz współpracuje z programem Płatnik, umożliwia naliczanie i drukowanie deklaracji podatkowych, naliczanie składek i tworzenie deklaracji ZUS, zapewnia obsługę korekt list płac, umożliwia wysyłkę deklaracji związanych z ubezpieczeniami do ZUS.
  • Środki trwałe – pozwala na prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych. Moduł pozwala m.in. na tworzenie planów amortyzacji, automatyczne księgowanie odpisów amortyzacyjnych, rejestrowanie historii środka trwałego.
  • Biuro rachunkowe – centralne miejsce pracy każdego Biura Rachunkowego. Jest to panel wspierający codzienną pracę, dzięki któremu można seryjnie rozliczać obsługiwanych Klientów, organizować pracę w biurze, kontrolować czas pracy nad dokumentami.
  • Kasa/Bank – niezbędny element w każdej firmie, umożliwiający ewidencje wszystkich wydatków i wpływów. Dostarcza informacje o stanie środków pieniężnych oraz zapewnia prowadzenie rozrachunków, planowanie płatności, kontrolę płynności finansowej przedsiębiorstwa czy współpracę z bankowością elektroniczną. Dodatkowo Kasa/Bank Plus daje możliwość rozliczania delegacji, wprowadzania i rozliczania krajowych podróży służbowych w walucie systemowej.

Zarządzanie

  • CRM – zarządzanie relacjami z klientami oraz zadaniami pracowników związanymi z obsługą klienta. Moduł umożliwia prowadzenie firmowej skrzynki poczty elektronicznej, wysyłkę SMS, automatyczną windykację należności oraz tworzenie i zarządzanie ofertami. CRM pozwala również na łatwą obsługę faktur cyklicznych.

Podsumowując:

Dla kogo: Najpopularniejszy w Polsce system przeznaczony dla małych i średnich firm. Dostępny w modelu stacjonarnym oraz w chmurze (model abonamentowy), dzięki czemu użytkownicy mogą kompleksowo zarządzać procesami w firmie przez Internet. Przeznaczony dla każdego rodzaju biznesu.

Ograniczenia: Nie posiada aplikacji mobilnej. Nie jest dostępny z poziomu przeglądarki internetowej.

🤝Dołącz do programu partnerskiego “Polecaj i zarabiaj”

Za każde skuteczne polecenie zyskasz 10% wartości pierwszego zakupu oprogramowania, a Twój Klient w cenie programu otrzyma dostęp i możliwość korzystania z 4 szkoleń elektronicznych, które będą dostępne na Indywidualnych Stronach Klientów.

Przeznaczony do każdego rodzaju działalności

Lider rynku ERP w sektorze MSP

Stale zgodny z przepisami i dostępny w bezpiecznej chmurze Comarch

🚀 6 powodów, dla których warto wdrożyć Comarch ERP Optima w Twoim Biurze Rachunkowym

1. 💼 System Internetowej Wymiany Dokumentów (IWD) Klient biura rachunkowego – biuro rachunkowe.

Rozwiązanie, za pomocą którego każda firma pracująca na oprogramowaniu Comarch może elektronicznie przesyłać i odbierać dokumenty pomiędzy dwoma niezależnymi instalacjami Comarch ERP Optima.

2. 🔄 Aktualizacje zgodne z przepisami (integracja z Krajowym Sysemem e-faktur)

Program jest regularnie aktualizowany, aby zapewnić użytkownikom najnowsze funkcje, poprawki błędów oraz zgodność z obowiązującymi przepisami i wymogami branżowymi.

3. 💰 Bezpłatny aplikacja do fakturowania i komunikacji z Biurem Rachunkowym - Comarch Moje Biuro Rachunkowe

Aplikacja posiada nowoczesny interfejs, umożliwiający natychmiastowy wgląd w zobowiązania podatkowe oraz wygodny komunikator do wymiany informacji i dokumentów między Biurem Rachunkowym oraz jego Klientami. Idealny dla freelancerów, samozatrudnionych, a także dla najmniejszych działalności gospodarczych.

4. 📸 Dodawanie dokumentów ze zdjęć i plików poprzez skanowanie

Comarch OCR, czyli możliwość wczytywania dokumentów kosztowych poprzez wskazanie skanów tych dokumentów lub wykonanie zdjęcia tych dokumentów.

5.🤝 Program partnerski “Polecaj i zarabiaj”

Za każde skuteczne polecenie zyskasz 10% wartości pierwszego zakupu oprogramowania, a Twój Klient w cenie programu otrzyma dostęp i możliwość korzystania z 4 szkoleń elektronicznych, które będą dostępne na Indywidualnych Stronach Klientów.

5. Spersonalizowana wizytówka na portalu iksiegowosc24.pl

Oprócz możliwości wymiany danych i dokumentów, każde biuro zarejestrowane w serwisie zyskuje swoją spersonalizowaną wizytówkę oraz pojawia się w wyszukiwarce biur rachunkowych, dzięki czemu może pozyskiwać za darmo kolejnych Klientów.

Zainwestuj w swój czas!

Odzyskaj aż 50% swojego czasu poprzez automatyzację codziennej pracy z Comarch ERP Optima dla Biur Rachunkowych

Umów się na bezpłatne konsultacje!

+48 530 922 325

Adres: ul. Centralna 22, 05-816 Opacz-Kolonia

Email: biuro@bmpconsulting.pl

Napisz do nas:

Pobierz cennik Comarch ERP Optima

Zamów DEMO Comarch ERP Optima