Case study comarch erp optima
Informacje handlowe, finansowe i administracyjne były rozproszone, co utrudniało ich analizę i wykorzystanie do podejmowania decyzji.
Trudności w generowaniu raportów i analiz nie pozwalały na pełne monitorowanie wyników finansowych i operacyjnych.
Przedstawiciele pracujący w terenie mieli problem z efektywną wymianą informacji, co wydłużało procesy decyzyjne.
Utrudniało to zarządzanie sprzedażą online i obsługę klientów.
System został dostosowany do specyfiki firmy oraz łączy wszystkie obszary biznesowe z wykorzystaniem mobilnych rozwiązań. Jest centrum gromadzenia, dystrybucji i analizy danych dla wszystkich rozwiązań wykorzystywanych w firmie.
Pozwala na rejestrację i kontrolę realizacji zamówień, planowanie oraz monitorowanie zakupów. Umożliwia zarządzanie stanami magazynowymi, korzystając z urządzeń skanujących i kodów EAN oraz integrację z platformami e-commerce.
Usprawnia rejestrację kontaktów z klientami oraz zarządzanie harmonogramem zadań. Integruje się z firmowymi skrzynkami pocztowymi i wspomaga procesy windykacyjne, co pozwala na automatyzację wielu czynności administracyjnych.
Umożliwiają analizę danych z pięciu kluczowych obszarów biznesowych: handel, logistyka, księgowość, płatności oraz kadry i płace. Tworzone są dedykowane raporty, które można przeglądać także na urządzeniach mobilnych.
Umożliwia przedstawicielom handlowym działanie w terenie z pełnym dostępem do danych, w tym rejestrację wizyt oraz zarządzanie ekspozycjami sklepowymi. Ułatwia koordynację pracy przedstawicieli dzięki dostępności online.
System umożliwił lepsze zarządzanie danymi sprzedażowymi, co przyczyniło się do wzrostu sprzedaży w 2022 roku.
Czas potrzebny na generowanie raportów i analiz został zredukowany o 95%, co umożliwiło szybsze podejmowanie decyzji.
Lepsza kontrola stanów magazynowych, eliminacja braków towarowych i płynna rotacja produktów pozwoliły na bardziej efektywne zarządzanie zapasami, co zmniejszyło koszty o 24%.
Dzięki wdrożonym rozwiązaniom CRM i mobilnej sprzedaży, obsługa obecnych klientów stała się trzykrotnie szybsza, a nowych klientów dwukrotnie szybsza.
Umożliwiła przedstawicielom handlowym pracującym w terenie pełną kontrolę nad swoimi zadaniami, co poprawiło koordynację pracy i raportowanie w czasie rzeczywistym.
drożenie systemu pozwoliło na redukcję kosztów operacyjnych o 24% i poprawę wyników finansowych firmy.
Określenie kluczowych wskaźników efektywności (KPI) oraz możliwość planowania i kontroli budżetów doprowadziło do zwiększenia efektywności finansowej firmy.
Optimex Group to firma działająca na rynku optycznym od 30 lat, początkowo jako małe rodzinne przedsiębiorstwo z Warszawy. Przez lata rozwinęła się i stała jednym z największych dystrybutorów okularów w Polsce, obsługując ponad 1000 Klientów, w tym niezależnych optyków, sieci oraz butiki. Optimex współpracuje z renomowanymi markami, takimi jak Zeiss, Nike, Lacoste, czy Victoria Beckham, a także pokrywa 25% zapotrzebowania rynku optycznego, współpracując z 90% Klientów z sektora luksusowego. Zdywersyfikowane portfolio marek luksusowych, premium i ekonomicznych pozwala firmie na silną pozycję w branży optycznej.
Comarch Partner 2023 – najlepsze wdrożenia Comarch ERP 4.0 w 2023
Comarch Partner 2021 – najlepsze wdrożenia Comarch ERP XL w 2021
Comarch Partner 2020 – zaawansowane wdrożenie Comarch DMS z modyfikacjami pod Klienta
Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej.
Kontakt w sprawie wdrożenia systemu ERP 5.0, Comarch ERP Optima, DMS, KSeF